Románia

Az ERSTE Group romániai leányvállalatánál már újraértelmezték az ügyfélélményt

A pozitív ügyfélélmény a bankszektorban is több tényezőtól függ. Ezek többségén javíthatnak az okos megoldások és a technológia – esettanulmányunk bemutatja, hogy az automatikus okmányfelismerő megoldásaink hogyan varázsolják könyeddé a banki ügyintézést.

Az ügyfélről

Banca Comercială Română (BCR), az Erste Group tagja, Románia piacvezető pénzügyi csoportja. Tagjai között megtalálhatóak az általános banki szolgáltatók (lakossági-, vállalati- és befektetési banki-, kincstári- és tőkepiaci szereplők) mellett olyan speciális területen működő vállalatok, mint a lízingpiac, eszközkezelés, magánnyugdíj- és lakás célú megtakarítások és mobil banki szolgáltatások.

Projekt áttekintés

  • Helyszín: BCR Erste Bank, BRD Bank
  • Termékek: AR PRMc és AR Combo Smart e-útlevél olvasó készülékek
  • Leszállított eszközök száma: több, mint 3000 db
  • Felhasználási terület: automatikus adatbevitel, személyes okmányok autentikációja

Milyen előnyökkel jár, ha banki ügyintézés az ügyfél és az ügyintéző számára egyaránt pozitív élmény? Lássuk, hogyan vezették be a romániai bankok az Adaptive Recognition 21. századi technológiáját, azért, hogy elkerüljék a fejfájást, amit korábban az adminisztráció és az adatbiztonsági előírások betartása jelentett számukra.

Adminisztráció egy szempillantás alatt

A sebesség az egyik, ha nem a legfontosabb tényező, ami befolyásolja az ügyfélélményt. A hosszú várakozási idő miatt lassúnak és unalmasnak tűnik a banki ügyintézés, ezáltal akkor is negatív érzéseket kelt, ha egyébként minden rendben ment. Hatékonyságra törekszünk és az idő pénz – az ügyfélnek és a banknak egyaránt.

Az okmány szkennerek alkalmazásának a sok pozitív tulajdonságuk mellett egyik fontos előnye a sebesség. A személyes adatok manuális beírása helyett az okmányolvasó alkalmazás az OCR (Optical Character Recognition) technológiának köszönhetően automatikusan digitalizálja az igazolványon lévő adatokat és beküldi a bank ügyfélkezelő rendszerébe.

Az eredmény: az ügyfelek személyes adatainak regisztrációja, ami korábban akár perceket is igénybe vett, pár másodpercre rövidül.

customer experience in Romanian banks

Adatbevitel 100% pontossággal

Az automatizált adatbevitel a gyorsaság mellett még egy fontos előnnyel jár. Megszünteti a gépelésből adódó hibázási lehetőséget, így minden adat pontosan kerül rögzítésre. A statisztikák szerint minden 100. kézzel beírt karakter hibás. Az ügyféladatok hibás rögzítése hozzájárulhat különböző belső adatproblémákhoz, melyek végső soron az ügyféllel történő jövőbeni kommunikációt megnehezítik.

Az okmányolvasó szkennerek azonban nem hibáznak! A 99%-os felismerési hatékonyság garantálja, hogy nem kerülnek hibás, pontatlan adatok a bank adatbázisába. A projekt megvalósításával a BCR és BRD bankok egy több, mint 20 év munkájával és tapasztalatával tökéletesre csiszolt okmányolvasó technológiával tették hatékonyabbá a mindennapi működésüket.

Az adatbiztonság nem opció, alapfelszerelés

Ha személyes adatokat kezelünk, az adatbiztonság kimagaslóan fontos. A legtöbb ügyfélszolgálat, bank, telekommunikációs cég a mai napig fénymásolatokat készít az ügyfelek személyi dokumentumairól az ügyintézéshez. Ez egy igen kockázatos módja a személyes adatok tárolásának és kezelésének. Magában hordozza másolatok, ezáltal a személyes adatok illetéktelen kezekbe kerülését, elvesztését, megsemmisülését. Emellett külön problémát jelent a másolatok tárolásának magas helyigénye.

A digitális adattároló rendszer gondoskodik az adatok titkosításáról és megvédi azokat az illetéktelen kezektől. Amikor az okmányolvasó alkalmazás digitalizálja a személyes adatot, arról nem készül másolat, a dokumentum képe sem lesz duplikálva, csak az adatok kerülnek a bankrendszerbe. Ilyen biztonságos adatkezeléssel az ERSTE Group románia bankjai könnyedén betarthatják a GDPR (Általános Adatvédelmi Rendelet) szigorú szabályait.

Minden információ az okmányolvasó megoldásokról

Tudjon meg többet

Automatikus dokumentum vizsgálat

A fent említetteken túl még egy óriási előnye van az okmányszkennerek banki alkalmazásának: a dokumentumok hitelességének automatikus ellenőrzése. Hiszen senki nem várhatja el a banki ügyintézőktől, hogy okmány szakértőként, szabad szemmel kiszűrjék a hamis igazolványokat.

Módosított dokumentumokkal a bűnözők könnyedén végezhetnek jogosulatlan tranzakciókat azokban a bankfiókokban, ahol kézi okmányazonosítás a gyakorlat.

Gondoljunk bele milyen károkat okozhatnak az okmányhamisító bűnözők, a statisztikák sokkolóak: az Európai Központi Bank legutolsó riportja szerint a csalárd tranzakciók összértéke eléri 1,8 milliárd Eurót évente.

Az erre a célra fejlesztett szoftverrel felszerelt okmány szkennerek magas hatékonysággal képesek a hamisítás észlelésére és annak megállapítására, hogy a személyi igazolványt, vagy útlevelet módosították-e korábban, vagy a beszkennelt személyi okmány csak egy másolat, így támogatva a visszaélések kiszűrését és megakadályozását.

Előnyök

A bank számára

  • csak az ügyfélre fókuszálhat az adminisztráció helyett
  • kizárhatja a hibás személyes adatokat a rendszerből
  • megszűnik a személyes adatok tárolásának jogi kockázata
  • csökkentheti az illetéktelen tranzakciók miatti veszteségeket

Az ügyfelek számára

  • gyorsabb adminisztráció, kimagasló ügyfélélmény
  • megnyugvás, hogy személyes adataik kezelésének módja átlátható és biztonságos
  • professzionális, high-tech ügyintézési folyamat

Tudjon meg többet a projektben használt okmányolvasó készülékekről

Érdekel